måndag 30 januari 2023

Övergångsåldern - Femostonconti

Melantoninspray 

Nu ska jag prata om något ännu mer privat nämligen övergångsåldern. Jag har kommit dit och under några vintrar har jag varit väldigt nedstämd. Dessutom har jag vallningar på nätterna - jag vaknar, vänder mig på sidan och vips slår det till blir tokvarm, svettas 🥵 som en galning täcket åker av och efter någon minut så fryser jag täcke på igen. Det här han hända typ 1 gång/ timme från kl 2 på natten.  Ja ni fattar - inte bra sömn alls. Men i år fick jag Melantonin spray av en kompis från Tyskland. Här är en variant Tog det i slutet på dec. Och vad mycket bättr jag sover. Dessutom ingen depression denna vinter. 🙏

Men jag vaknar ändå flera gånger per natt med vallningar. Så nu har jag fått Femostonconti utskrivet av min gynekolog så idag! Läser man bipacksedeln så blir man ju rädd. Men så är det väl alltid med dom. Och jag hittade ingen annan blogg där någon berättat hur de mått. Så jag tänker om någon hittar hit och jag kan hjälpa en, så är väl det bra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar