lördag 14 januari 2023

Då var jag igång igen

Kycklingfilé med babyspenat, tomat i Dukan bröd.

I måndags var det dags att ta tag i kroppen. Jag gillar mig själv så mycket mer när jag är smalare. Garderoben blir större, för jag kan använda alla mina kläder. Och då känner jag mig finare och behöver inte klä mig för att dölja utan bara klä mig. Jag gick ner med Dukan sommaren 2021 så jag kände mig rätt ok. Började i februari. Lovade mig själv att hålla i sen med en proteindag för att inte gå upp igen. Men det höll jag ju inte - varför gör gör jag inte det? Så smyger nåt kilo på, sen ett till och så vidare. Sen en jul på det.

Så nu dammade av Dukan dieten och kollade mina recept jag gjorde då. Så i måndags startade jag med  fuskande för jag åt tortillabröd på lunchen men med kycklingfärs. Efter två dagar bakade jag mina dukanbröd. Smakade så gott. Och det har jag ätit med lite lite Bregott och en skiva ost till en kopp kaffe när jag jobbar hemma. Fusk även där eftersom det inte var låg fetthalt. 

Men jag har inte ätit några kolhydrater sen i tisdags. Så det jag ätit är omelett med keso och tonfiskröra, kycklingfilé, kesogratäng med lax, kebabsallad. Igår fredagkväll blev det kycklingfilé med lite chilli röra och lätt cremefresh lite tomat och färsk spenat i mitt Dukan hamburgar bröd med lite Dijonsenap i locket. Kaffe med lättmjölk. Till frukost kar jag ätit hallon med valio naturell yoghurt (som jag alltid äter) sen en kaffe med lättmjölk

 Idag lördag så visade vågen att jag gått ner -2,4 kg. Väldig nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar