torsdag 5 januari 2017

Tankar om bröd och bak utan vetemjöl

Nu har jag provat att baka två sorters kesobröd. Den ena med en massa frön i och det andra utan.
Jag gillar det senare bäst.  På fyra dagar har jag tappat 2 kg i vikt, bara genom att äta lågkolhydratskost. 

Så här kan en dag se ut:
Frukost: Valio naturell yoghurt, frysta hallon. Kaffe med en liten skvätt mjölk. Kesobröd med frön med Bregott och ost.

Lunch: grönkål, purjolök, pinjenötter, örtkeso, rökt lax. 
Alternativt grönkål, purjolök, pinjenötter, örtkeso, eller fetaoströran, kyckling i örtmarinad.

Middag: Kelda soppa med ett kokt ägg, kesobröd med Bregott och ost.
Alternativt: kycklinggryta, se recept. Med sjögräsnudlar.

Jag har tom unnat mig en cappuccino med mellanmjölk. Och jag har ätit lite hallomiost på kvällen om jag känt mig sugen på nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar