torsdag 4 april 2013

Från Lchf till Dukan - attack fasen

Nu har jag kört efter Dr Dukans metod. Efter sommaren så kom jag inte igång igen med Lchf, dessutom blev jag lite rädd för att få åderförtjockning. Så ni är jag inne på första fasen. Och jag tappar vikt varje dag.
Första veckan Attackfasen: Proteiner
När: Dag 1–7
Det här får du äta: Bara proteiner, det vill säga kött, fisk och lätta mejeriprodukter.
Bra mat för denna fas:
All typ av fisk och skaldjur
Magert kött, tillagat utan matfett
Kallskuret kött med lite fett, till exempel skinka och kalkon
Kyckling och kalkon utan skinn
Ägg
Mejeriprodukter med lite fett, till exempel keso och naturell yoghurt.

Extra: Kaffe, te, vinäger, kryddor, citron, örter och senap – i lagom mängd.
Så mycket får du äta: Obegränsat, tills du blir mätt.
Att tänka på: Det stora intaget av protein leder till minskad aptit samtidigt som muskelmassan bevaras. Dessutom rensas kroppen från överflödigt vatten. Drick mycket vatten för att kompensera, minst 1½ liter om dagen. Promenera 20 minuter varje dag under denna fas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar