måndag 19 mars 2012

LCHF och viktnedgång

Det finns säkert en massa böcker som man kan köpa för att följa en viss meny. Men jag gillar ju att googla och kolla på nätet. Har inte hittat någon meny att följa utan kör efter eget huvud, på vinst och förlust.

Det är kul när vågen minskar varje dag men jag blir lite oroligare när det vänder lika snabbt. Hoppas bara att mina teorier om viktökningen stämmer. Jag har läst, vart minns jag inte, att de som kört LCHF och sedan slutat för att börja äta kolhydrater har gått upp allt igen och rätt snabbt också. Sedan har de haft svårare att gå ner i vikt när de har provat igen. Vet inte om det är så. Jag har en förhoppning att gå ner i vikt och sedan försöka att leva mer som LCHF eller GI. Ikväll ska jag iaf gå på ett step pass, det känns kul. I morgon jobbar jag på hemmaplan så då blir det skogspromenad på dagen med vovven, sen blir det power yoga på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar